Sto se podporou Britského pavilonu aktivně účastní La Biennale di Venezia 2021

Sto se podporou Britského pavilonu aktivně účastní La Biennale di Venezia 2021

Autor: stoadministrator
6. 7. 2021
V italských Benátkách byl v sobotu 22. května otevřen 17. ročník La Biennale di Venezia 2021. Tématem letošní akce je „How will we play together?“ a hlavní instalaci na toto téma vytvořilo pět architektů. Bienále má tři hlavní pilíře: hlavním je mezinárodní výstava architektů, významnou roli hrají i prezentace jednotlivých států. Součástí architektonického La Biennale di Venezia 2021, které probíhá až do 21. listopadu 2021, je také řada doprovodných akcí ve městě. Návštěvníci si mohou vybrat z akcí zaměřených na vzdělávání, mladé architekty, poválečnou architekturu, výstavy orientované na konkrétní města či místa, renovace atp.

Na benátském architektonickém bienále 2021 nechybí ani koncern Sto. O formách prezentace značky Sto na tomto setkání světové architektury hovoří s redakcí StoInspires Richard Walker, šéf oddělení Řízení mezinárodních projektů ve společnosti Sto.

 

Ve společnosti Sto se zabýváte spoluprací s mezinárodními architekty už dlouhou řadu let. Proč Sto sponzoruje toto bienále architektury a jaký význam má pro Sto benátská výstava?

La Biennale di Venezia se koná každé dva roky a letos je to už potřetí, co společnost Sto tuto akci formou sponzorství některého z národních pavilonů podpořila. Dvakrát jsme podporovali německou účast, letos to je Britský pavilon. Pro mnoho významných mezinárodních architektonických firem je tato výstava klíčovým projektem, který funguje jako tmelící prvek v jejich podnikání. O rozsahu akce svědčí i skutečnost, že do centrální výstavy je letos zapojeno 117 architektů nebo týmů architektů ze 46 zemí, celkově se na bienále prezentuje až 63 států.

 

Takže počínaje rokem 2016 se Sto formou sponzoringu angažuje v tématech, o nichž se diskutuje na největší světové výstavě architektury?

Rozhodně. La Biennale di Venezia mění každý ročník své zaměření: jeden rok je to celé o umění, v dalším se diskutuje o architektuře a stavebnictví, urbanismu a všech souvisejících tématech. Na bienále je vždy jedno hlavní téma a každá ze zemí má pak své dílčí téma. Tematické zaměření příslušné země pak organizuje jeden nebo více kurátorů, jmenovaných jednotlivými státy. Značka Sto byla v roce 2016 sponzorem Německého pavilonu na 15. architektonickém bienále v Benátkách. Tématem tehdejší německé účasti na bienále bylo „Making Heimat“, které se zabývalo následky uprchlické krize. V roce 2016 bylo kurátorem Německého pavilonu, tedy organizátorem německé účasti, „Německé muzeum architektury“ (DAM) z Frankfurtu nad Mohanem. Pro „Making Heimat“ byly ve fasádě památkově chráněné budovy vytvořeny velké otvory, které představovaly „otevření“ Německa světu. Na konci výstavy byly tyto otvory ve fasádě pod vedením Antonia Romana ze společnosti Sto Italy zaceleny prostřednictvím udržitelných výrobků Sto. Podstatou sdělení byla „dokonalá renovace“.

 

V roce 2018 bylo tématem Německého pavilonu na bienále „Unbuilding Walls“

Správně. Kurátorem bylo architektonické studio „GRAFT Gesellschaft von Architekten mbH“ z Berlína společně s paní Marianne Birthlerovou. Marianne byla od roku 2000 do března 2011 spolkovou komisařkou, zodpovědnou za dohled nad vedením záznamů východoněmecké Stasi. „Unbuilding Walls“ však nebylo primárně o Berlínské zdi. Jednalo se o nejrůznější společensko-geografická rozdělení: Irsko vs. Severní Irsko, Izrael vs. Palestina atd. Architektonické bienále v Benátkách je tedy nejen o udržitelnosti při budování, ale také o udržitelnosti soužití, vědomých rozhodnutích a způsobu, jakým jsou přijímány. Jedno podmíněně ovlivňuje druhé. Samozřejmě je také velmi důležitá společenská zodpovědnost. I prostřednictvím účasti společnosti Sto na bienále tak podporujeme udržitelný rozvoj společnosti a stavebnictví.

 

Sto je již řadu let součástí „Globálního paktu OSN“, nadnárodní iniciativy, která definuje deset principů v oblasti lidských práv, pracovních standardů, ochrany životního prostředí a boje proti korupci.

Ano. Kromě toho Sto organizuje své aktivity v oblasti udržitelnosti pomocí 17 cílů udržitelného rozvoje, přijatých OSN v roce 2015. Z těchto 17 cílů OSN se Sto zaměřuje zejména na šest oblastí:

- podpora zdravého života a pohody pro všechny lidi všech věkových skupin,

- trvalý inkluzivní a udržitelný hospodářský růst s plnou a produktivní zaměstnaností a důstojnou prací pro všechny,

- budování odolné infrastruktury, podpora inkluzivní a udržitelné industrializace a podpora inovací,

- města a obce by měla být bezpečná, odolná a udržitelná,

- zajistit udržitelnou spotřebu a výrobu,

- rozvíjet opatření související se změnou klimatu a jejími dopady.

Všechny tyto cíle jsou už roky v centru pozornosti benátského bienále architektury.

 

Mottem společnosti Sto byla a je po desetiletí idea „Výstavby se svědomím“.

Je to tak. A dokonale to sedí. Bienále architektury pojednává o výměně názorů na výstavbu a také o tom, jak se vypořádat s udržitelnými sociálními problémy. Jak budeme spolu žít způsobem, který v budoucnu šetří zdroje? V jakých budovách? V jakých oblastech? Jak bude vypadat soužití? Jak budeme spolu žít způsobem, který zachovává ekologické a sociální hodnoty? Ve vesnicích, ve městech, v bytových domech, v rodinných domech, v továrnách, v kancelářských budovách, na univerzitách, v kulturních institucích, v parlamentech – to je jen několik příkladů.

 

A jakou podobu má sponzorství Sto na letošním bienále v Benátkách?

Letos poprvé sponzorujeme Britský pavilon. Vycházíme z toho, že většina velkých světových architektonických kanceláří má sídlo v Londýně. A naše sponzorství v Britském pavilonu nám dává dobrou příležitost se jim představit.

 

Jaké je motto Bienále architektury 2021?

Mottem celého letošního bienále architektury je „Jak budeme spolu žít?“ Britský pavilon převzal toto téma společně s ostatními státy a odvodil z ní ideu své letošní prezentace v podobě „Zahrady soukromých rozkoší“. Tuto myšlenku si vypůjčil od světově proslulého holandského malíře rané renesance Hieronyma Bosche a jeho nejznámějšího a nejvýznamnějšího díla. Britský pavilon s podporou ze strany Sto diskutuje o tom, jak lze navrhnout veřejný prostor. Jde o otázku rychlého začlenění někdejšího veřejného prostoru do soukromého vlastnictví ze strany firem nebo soukromých osob. Reprezentanti britské účasti na bienále se ve svém pavilonu snaží zahájit diskusi o tom, jak se tyto dvě strany mohou setkat a lépe spolupracovat, aby z toho nakonec měli prospěch všichni.

 

Je společnost Sto schopna přispět do diskuse z hlediska obsahu?

Samozřejmě. Diskutovali jsme o tomto tématu se zástupci British Council a oběma kurátorkami Britského pavilonu – Manijeh Verghese a Madeleine Kessler z architektonického studia „Unscene Architecture. Prostřednictvím „Dílny Sto“ jsme pak připravili řadu akcí. První diskusní kolo se konalo 24. března 2021 a jeho ideou bola otázka: „Můžeme spolu žít?“, v květnu bylo tématem naší další akce „Im materiality“. To byla hra se slovy o „materialitě“ (fasádních ploch). Akce se jmenovala: „Dílna Sto a British Council prezentují Im | materiality v Zahradě soukromých rozkoší“.

 

Jaké další výsledky může Sto dosáhnout na benátském bienále?

S logem Sto jsme prezentováni na oficiální domovské stránce Britského pavilonu jako sponzor. Naše logo je také vidět na pozvánce a výstavním plakátu Britského pavilonu a v oficiálním propagačním videu Britského pavilonu. Do poloviny června mělo na YouTube zhruba 90 000 zhlédnutí. V souvislosti s debatou o udržitelnosti jsme také vidět na sociálních sítích.

 

Odhodlaně a zřetelně dáváme najevo, že děláme to, co říkáme. Konkrétně, že aktivně podporujeme debaty o udržitelnosti a společenských výzvách v oblasti budov, urbanismu a sociální interakci a plně se do nich také zapojujeme.

 

Bienále architektury je o svědomité výstavbě, o „Výstavbě se svědomím.“ O globální výměně názorů. Na toto motto se po desetiletí zaměřuje firemní filozofie společnosti Sto. Bienále architektury má v běžných letech kolem 500 000 návštěvníků. Letos je samozřejmě výměna většinou virtuální. Ale je to bez ohledu na okolnosti ideální mezinárodní fórum s proaktivní účastí 63 zemí, které prezentují barvy udržitelnosti a sociální odpovědnosti.

 

Přihláste se k odběru novinek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli

Lité podlahy StoCretec v bratislavském showroomu MTBIKER

Autor: stoadministrator
20. 9. 2021
Největší slovenský cyklistický portál a e-shop otevřel pro bratislavské zákazníky showroom a výdejní místo v prostorách známé Pradiarne 1900 na Svätoplukově ulici v Bratislavě. V interiéru od architektů VAUarchitects (Ľudovít Vitko, Silvia Vitková) jsou na podlahách a schodech použité odolné nátěry, povrchové úpravy a laky StoCretec. Jejich realizaci zajistili podlaháři z firmy PROFLOOR s.r.o.

MTBIKER je jedním z prvních nájemců v zrekonstruovaných prostorách národní kulturní památky v areálu bývalé Cvernovky

Rekonstrukce Pradiarne probíhala podle návrhu ateliéru BOUDA Masár architekti, koncept interiéru společných prostor zpracoval ateliér Chybík + KRISTOF ASSOCIATED ARCHITECTS. Mezi klíčové prvky návrhu společných prostor patří znovuotevření původní halové dispozice s nevšedním systémem litinových sloupů. Architekti Ludvík Vitko a Silvia Vitková se při návrhu interiéru pro novou provozovnu zaměřili na přiměřenost výrazových prvků, které nechávají vyniknout kontext prostoru industriální památky a precizní výběr produktů prodejce.

 

Showroom je součástí původně otevřeného halového prostoru v přízemí

a přístupný je z ulice a hlavní lobby budovy. Zóna mezi vstupy je v maximální míře ponechána prodejně, na kterou přímo navazuje servis kol. Interiér je zaměřen na prezentaci užšího, výběrového sortimentu. Návštěvník dostává dostatek prostoru a volnosti pro vnímání vybraných produktů, inspiraci a v případě potřeby přímou konzultaci se servisními techniky. Showroom a servis na přízemí doplňuje díky vysokému stropu mezipatro, určené přednostně pro zaměstnance prodejny.

 

Koncept interiéru měl za cíl nechat vyniknout to, co vyniknout má – výběrové produkty prodejce a cenný kontext industriální památky

Architekti Ľudovít Vitko a Silvia Vitková z VAUarcitects kladli v showroomu MTBIKER důraz na přiměřenost výrazových prvků se snahou nepotlačit stavební podstatu a charakter prostoru, který dělily jen v provozně nejnutnějších místech. Materiály a barvy vybírali s ohledem na funkčnost, prostorový kontext, identitu značky a akcentaci samotných produktů. Monochromatická paleta nových materiálů nechává vyniknout kontext obnoveného prostoru a soustřeďuje pozornost na prezentované produkty. Světlešedá konstrukce mezaninu a navazující nábytkové prvky odpovídají barevnosti soklové části obnovených litinových sloupů.

 

Podlahové povrchy StoCretec na bázi polyuretanu nebo epoxidové pryskyřice v službách architektů

Jsou odolné a příjemné na pohled, komponenty systémů StoCretec jsou i v tomto showroomu navzájem sladěné a zahrnují celou paletu výrobků – od základu přes vlastní povrch až po přelakování. Na podlaze showroomu je použit EP podkladový nátěr StoPox GH 205, který má velmi dobrou přilnavost a je testován na odolnost vůči odtržení a vytváření bublin při vzlínající vlhkosti. Na tento nátěr je aplikována odolná a vazce-elastická PUR povrchová úprava StoPur IB 500. Krycí vrstvu tvoří PUR uzavírací nátěr StoPur WV 200, určený pro barevné uzavírací nátěry na polyuretanové podlahové povrchové úpravy.

INFORMACE O PROJEKTU:
Investor:
MTBIKER.shop s.r.o.
Místo: Bratislava
Architekti: VAUarchitects - Ľudovít Vitko, Silvia Vitková
Realizace: Profloor, s.r.o.
Fotografie:  VAUarchitects - Ľudovít Vitko, Silvia Vitková
Použité řešení Sto:

  • Podlaha showroomu – EP podkladový nátěr StoPox GH 205, PUR povrchová úprava StoPur IB 500, PUR uzavírací nátěr StoPur WV 200,
  • Ocelové schody – EP vodou ředitelný protiskluzový lak StoPox WL 200

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Prihláste sa k odberu noviniek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli