Bytové domy v Miláně

Bytové domy v Miláně

Autor: admin
17. 10. 2018
Obě obytné budovy vznikly v přímém sousedství věže z 11. století a nyní lemuji nově vytvořené náměstí.

V roce 1984 začali architekti Cecchi & Lima Architetti Associati pracovat na návrhu dvou bytových domů v srdci milánského starého města. Archeologické nálezy ovšem dočasně projekt pozastavily a až v roce 2016 byl dokončen v rámci nové úpravy náměstí formou dialogu mezi starým a novým.

Současně s bytovými domy „Residenze Gorani“ navrhla místní kancelář Cecchi & Lima veřejné náměstí, které je místem klidu v srdci lombardské metropole. Zářivě bílé fasády obou obytných staveb, které se klínovitě sbíhají, rámuji náměstí jako kulisy. Vedou pohled pozorovatele k centrální věži, která je reliktem paláce Palazzo Gorani, postaveného v 11. století a zničeného během bombardování za druhé světové války. Nedaleko odtud připomínají zbytky zdiva a další ruiny římskou minulost města. Svým jednotným a monolitickým vzhledem vstupuji novostavby do dialogu s pozůstatky starých staveb. Velkorysá linie oken na úrovni ulice nabízí přímé výhledy na historické město. Zaoblené prosklené otvory, umístěné přímo v chodníku, umožňuji prohlédnout si fragmenty mozaik, které zde vynesly na světlo archeologické vykopávky v letech 2009 až 2011. Také ornamentálně zdobené měděné panely ve vstupních částech novostaveb symbolizuji odkaz historických nálezů. Nově vytvořené zelené plochy doplňuji náměstí a působí jako spojující prvek na místě, které citlivě propojuje novodobou atmosféru a historii města.

Investor

Finaval S.p.A., Immobiliare, Milan, IT

Generální dodavatel

Impresa Minotti, Milan, IT

Kompetence firmy Sto

předsazeny provětrávaný fasádní systém (StoVentec R), vrchní omítka (Stolit Milano), fasádní barva s technologii lotosového efektu (Lotusan/StoColor Lotusan)

Realizační firma

B Construction Technology S.r.l., Milan, IT

Fotografie

Matteo Piazza, Milan, IT

Fieldset
Residenze Gorani
Via Brisa angolo via Gorani, Milan, IT
Autor stavby
Cecchi & Lima Architetti Associati, Milan, IT
Rok dokončení
2016

Přihláste se k odběru novinek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli

20letý bezplatný pozáruční servis fasády Sto prodlouží životnost zateplovacího systému

Autor: e.papcunova@sto.com
9. 10. 2019
„Jo jo, i o fasádu se člověk musí starat." povzdechne si nejeden majitel rodinného či bytového domu. „Bez obav, na tento úkol už nejste sami." odpoví mu technický poradce Sto a dodá: „Pokud už máte nebo jen uvažujete o fasádním systému Sto, určitě oceníte novou službu, kterou nyní Sto nabízí - 20letý bezplatný pozáruční servis fasády."

Každá fasáda je vystavena zatížení a každá dříve či později potřebuje péči

Na fasádu působí klimatické podmínky, sluneční záření, biotické napadení, prach a městské exhalace. Navíc je nutné počítat s tím, že může dojít i k mechanickému poškození v oblasti vchodů, soklů či míst v blízkosti chodníků a komunikací. Častým požadavkem jsou i výrazné barevné odstíny na fasádě - bohužel právě výrazné fasádní barvy vyžadují zvýšenou pozornost, a je potřeba u nich dělat obnovovací nátěry. Ať už je důvodem počasí, mechanické poškození nebo výrazná barva, vždy platí, že každá fasáda dříve či později potřebuje péči.

 

Prostřednictvím 20tiletého pozáručního servisu Sto však mají majitelé o fasádu postaráno ...

... a nemusí se obávat trvalého poškození fasády. Na společnost Sto se i po letech může majitel domu spolehnout - její pracovníci včas odhalí případné nedostatky a navrhnou mu správné řešení tak, aby zůstala zachována hodnota, funkčnost a estetika stavby. Díky bezplatnému pozáručního servisu Sto tak má majitel jistotu, že bude bydlet v budově s funkční, bezpečnou a vizuálně přívětivou fasádou, která mu bude sloužit po dlouhá desetiletí.

 

Se Sto se nekupuje jen materiál, ale i kompetence a servis

V dnešní době většina realizačních firem nakupuje materiál ve stavebninách, které jim dávají pouze standardní dvouletou záruku na materiál. Společnost Sto je však přímým výrobcem a může zákazníkům, kteří mají její zateplení, nabídnout mnohem více. Mezi majiteli domů je jen málo na slovo vzatých stavebních odborníků, kteří dokáží kompetentně posoudit stav fasády. I z těchto důvodů je bezplatná služba 20tiletého pozáručního servisu Sto užitečným a dobrým pomocníkem.

 

Princip fungování této 20letý péče o fasádu je velmi prostý

Po realizaci stavby s materiály společnosti Sto registrujeme budovu do našeho systému a vystavíme její servisní knížku, díky níž získá majitel budovy nebo její správce oprávnění požádat v předem stanovených intervalech o analýzu stavu fasády. Do servisní knížky se zároveň budou evidovat všechny servisní prohlídky a navržená řešení. Po prvních 7 letech od realizace má majitel nárok na bezplatnou kontrolu stavu fasády a návrh servisních opatření. A následně každé 3 roky na pravidelné servisní prohlídky, které jsou realizovány prostřednictvím našeho týmu. Po realizaci pozáruční prohlídky a zápisu do servisní knížky od nás majitel dostane návrh případných servisních opatření, které doporučujeme zrealizovat na prodloužení životnosti fasády nebo k odstranění případných nedostatků. Zároveň mu doporučíme vhodnou realizační firmu, o které víme, že má dostatek zkušenosti s odstraňováním daných nedostatků.

 

Servisní kontrola prověří stav fasády a nabídne příslušné kroky k nápravě

Při servisní kontrole například technici Sto zjišťují, v jakém stavu se nachází povrchová úprava fasády a zda je třeba provést čištění od prachových částic nebo nečistot. Vizuální kontrola odhalí možné biotické napadení povrchu fasády, které může mít negativní vliv nejen na kvalitu samotné povrchové vrstvy, ale mít i nepříznivé zdravotní účinky na obyvatele domu. Prověřuje se také nasákavost nebo zda povrchové vrstvy nekřídovatí. Technici během návštěvy také zjišťují, zda se na fasádě nenacházejí trhliny, které mají tendenci se rozšiřovat a ještě více narušit její povrch. Zkontrolován bude i aktuální stav kvality spojů fasády k prostupujícím prvkům, jako jsou parapety či oplechování. Díky tomu získá majitel domu jistotu, že se do izolačního systému nedostává nežádoucí vlhkost, a že je zajištěna správná izolační funkce fasády. V případě vážného podezření na nestabilitu zateplovacího systému či v případě potřeby aplikace zdvojené izolační vrstvy provedou - na žádost majitele / správce budovy - analýzu kontaktního zateplovacího systému, doporučí vhodného statika a navrhnou optimální řešení.

 

Tradice značky Sto, vlastní vývojové centrum, a její působnost ve více než 60 zemích světa je garancí fungování na celé 20leté období, kdy Sto investorům garantuje tuto jedinečnou službu. Technici Sto jsou připraveni řešit většinu požadavků, které vzniknou během "užívání" a pomohou výrazně prodloužit životnost zateplovacího systému. Více informací o 20letém pozáručním servisu fasády i o dalších produktech a službách společnosti Sto najdete na www.sto.cz.

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Prihláste sa k odberu noviniek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli