StoVentec: předsazená odvětrávaná fasáda ve službách architektů

StoVentec: předsazená odvětrávaná fasáda ve službách architektů

Autor: e.papcunova@sto.com
17. 10. 2019
Jedna ze základních potřeb architektů - vyjádřit své nápady i prostřednictvím pláště budovy - vyvolává rostoucí poptávku po zakřivených homogenních plochách, někdy hladkých, někdy s texturou. To pak vede k podstatně vyšším nárokům na nosnou konstrukci, povrchy a jejich zpracování. V této oblasti je významným pomocníkem tvůrců předsazený odvětrávaný systém StoVentec.

Univerzální a odolný systém se skvělou akustikou a ochranou proti vlhkosti a povětrnostním vlivům

Systémy StoVentec jsou díky své přizpůsobivosti vhodné nejen pro energeticky optimalizované úpravy fasád u novostaveb, ale skvěle se uplatní i při rekonstrukcích. Vždy se skládají z individuálně spočítané nosné konstrukce z nerezové oceli nebo hliníku, zateplení z minerální vlny a ochranné vrstvy, která může být podkladem pro různé povrchové úpravy. Díky konstrukčnímu oddělení izolace a opláštění s ochranou před vlivy počasí jsou předsazené odvětrávané systémy energeticky účinné a ekonomicky efektivní. Systémy StoVentec jsou velmi odolné, mají dlouhou životnost a jsou velmi robustní. Difúzně otevřená konstrukce stěny zajišťuje, že vlhkost může uniknout. Propracovaný systém chrání tepelnou izolaci před účinky počasí. Oddělení opláštění od nosné konstrukce, spolu s izolací s otevřenými póry, také redukuje vnímaný hluk.


Architekti se při plánování můžou spolehnout na podporu ze strany společnosti Sto

Nosná deska ve spojení s flexibilní konstrukcí otevírá bezpočet možností konečného vzhledu

Jádrem opláštění je nosná omítková deska z lehčeného skleněného granulátu. Ta je z obou stran laminovaná armovací tkaninou ze skleněných vláken, která je velmi odolná proti trhlinám. Takové spojení vytváří přenos zatížení, jehož charakteristika je srovnatelná s železobetonem. Přesto je vlastní hmotnost desky o síle dvanácti milimetrů velmi malá – pouhých 6 kg/m2. Touto nosnou deskou je možné vytvářet ambivalentně zakřivené plochy – s poloměrem ohnutí od čtyř do tří metrů a se všemi druhy ploch odkloněných od svislice.

3D model usnadňuje návrh fasády

Architekti se při plánování mohou plně spolehnout na podporu ze strany společnosti Sto. Při projektování fasády se využívá 3D model, který zahrnuje nosnou konstrukci, nosnou desku a koncové vrstvy, protože do řetězce digitálních procesů patří i proces výroby a montáže. Nerealizovatelné detaily se díky tomu dají rozpoznat a optimalizovat. Celý proces je tak rychlejší, efektivnější a je zajištěna jeho proveditelnost. Nezbytná nosná konstrukce, různé geometrie a nástavby koncových vrstev se vytváří podle zadání (např. podle sklonu). Nosná konstrukce se dá v mnoha případech realizovat ve variantě bez tepelných mostů (s certifikací darmstadtským Institutem pasivního domu), v ostatních případech ve variantě optimalizované z hlediska tepelných mostů.

 

Nosná spodní konstrukce se předpřipraví již v závodě a na stavbě se pouze smontuje

Také přesně nařezané fasádní desky mají svá čísla a dodávají se a montují na fasádě podle kladečského plánu. Provedení bezespárové omítky se pak ujímají štukatéři a malíři. Pokud se pro úpravu povrchu zvolí přírodní kámen nebo keramické obklady, mohou přijít ke slovu i jiné řemeslné profese.

 

Systémy StoVentec poskytují bezkonkurenční příležitosti, pokud jde o svobodu designu

Předsazený provětrávaný zateplovací systém se dodává ve variantě beze spár i s přiznanými spárami. Bezespárový povrch dovoluje kombinovat různé povrchové materiály a úpravy. V sortimentu Sto mezi ně patří omítky (StoVentec R), přírodní kámen (StoVentec S), keramický obklad (StoVentec C), skleněná mozaika (StoVentec M) a sklo (StoVentec G). Fasády plnící nejvyšší požadavky na vzhled a odolnost lze realizovat i ze systémů s přiznanými spárami - s panely z přírodního kamene nebo ze skleněných panelů (StoVentec Glass). U systému StoVentec beze zbytku platí: kdo zatepluje, nepotřebuje se vzdát individuality. Limity, které nás brzdí u kontaktních zateplovacích systémů, u StoVentec neplatí.

 

Více informací o předsazeném provětrávaném zateplovacím systému StoVentec najdete na www.sto.cz/fasady.

Přihláste se k odběru novinek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli

Nový terminál Milano Prime na letišti Malpensa ve Fernu s hladkou omítkou StoSignature

Autor: stoadministrator
29. 9. 2021
Provedením exkluzivního terminálu Milano Prime pro milánské letiště Malpensa připomíná architektonická kancelář One Works, že létání bylo dříve spojeno s atmosférou exkluzivity. Obchodní cestující očekává nezaměnitelná a výrazná budova s minimalistickou, stylovou atmosférou.

Nový terminál navrhli architekti milánské architektonické kanceláře OneWorks

V červenci 2019 byla slavnostně přestřižena páska při inauguraci Milano Prime, nového obchodního a všeobecného leteckého terminálu mezinárodního letiště Milano Malpensa, spravovaného společností SEA Prime. Nový terminál, otevřený 24/7, se rozkládá na ploše 1400 metrů čtverečních. Nachází se ve vyhrazené oblasti letiště Malpensa mezi terminálem 1 a terminálem 2 a zahrnuje prostranství s rozlohou 50 000 metrů čtverečních a hangár o velikosti 5 000 metrů čtverečních, určený pro trysková letadla poslední generace. Terminál Milano prime doplňuje nabídku pro pasažéry a letecké provozovatele, kteří cestují do Milána a Lombardie, tedy velmi atraktivní italské destinace se silným mezinárodním postavením. Projekt, koncipovaný a realizovaný s ohledem na potřeby zákazníků a poptávku trhu, byl realizován podle návrhu mezinárodní architektonické kanceláře OneWorks stavební společností De Vincenzo. Stejně jako na letišti v Linate si všichni pasažéři na Milano Malpensa budou moci užít ultraluxusní specializované služby, jejichž cílem je nabídnout hostům maximální relaxaci a pohodlí před odletem.

 

Polygonální, rafinovaně řezaná budova přitahuje svým pozoruhodným tvarem pozornost cestujících už při přistávání

45 kilometrů od centra Milána leží letiště Milano Malpensa, v jehož areálu vytvořila místní kancelář One Works elegantní terminál. Vstupní část kompaktní stavby se vyznačuje zářezem do jejího objemu. Vyčnívající dynamická střecha působí jako přátelské gesto. O ještě větší kontrast na vnějším plášti, a ještě větší plasticitu se stará souhra temných panelů, prostorných okenních pásů a zářivě bílých ploch. Kdo do terminálu vstupuje, toho očekává elegantní, světlé prostředí: perleťově šedé hliníkové prvky se atraktivně lesknou a třpytí a vytváří různé efekty odrazů. To vše propůjčuje prostoru dojem kvality. Z lobby se pasažéři dostanou k bezpečnostní kontrole, oddělené skleněnou stěnou s posuvnými dveřmi. Pro čekající je k dispozici pět různých exkluzivních lóží. I pres omezenou velikost má terminál mezinárodní atmosféru, a přitom vyzařuje jak útulnost, tak i exkluzivitu.

 

Extrémně hladká omítka StoSignature na předsazené odvětrávané fasádě terminálu

Jemné a hladké povrchové struktury omítek StoSignature se mohou pochlubit čistotou, kterou působí na uživatele okolního prostoru a představují svou hladkostí dokonalost. Zdůrazňují cit architekta, mistrovství řemeslníka a vystihují kvalitu samotného materiálu. Elegance fasády je dosaženo precizní realizací každé vrstvy.

Informace o projektu:

Investor: Sea Prime, Milan, Itálie

Architekti: One Works, Milan

Místo: Ferno

Kompetence firmy Sto: předsazená odvětrávaná fasáda s extrémně hladkou omítkou (StoSignature Fine 30), zčásti s lesklým nátěrem (StoAqua Emaille PU Gloss)

Realizační firma: Sistema Tetto, Chiusano di San Domenico

Fieldset

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Prihláste sa k odberu noviniek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli