20letý bezplatný pozáruční servis fasády Sto prodlouží životnost zateplovacího systému

20letý bezplatný pozáruční servis fasády Sto prodlouží životnost zateplovacího systému

Autor: e.papcunova@sto.com
9. 10. 2019
„Jo jo, i o fasádu se člověk musí starat." povzdechne si nejeden majitel rodinného či bytového domu. „Bez obav, na tento úkol už nejste sami." odpoví mu technický poradce Sto a dodá: „Pokud už máte nebo jen uvažujete o fasádním systému Sto, určitě oceníte novou službu, kterou nyní Sto nabízí - 20letý bezplatný pozáruční servis fasády."

Každá fasáda je vystavena zatížení a každá dříve či později potřebuje péči

Na fasádu působí klimatické podmínky, sluneční záření, biotické napadení, prach a městské exhalace. Navíc je nutné počítat s tím, že může dojít i k mechanickému poškození v oblasti vchodů, soklů či míst v blízkosti chodníků a komunikací. Častým požadavkem jsou i výrazné barevné odstíny na fasádě - bohužel právě výrazné fasádní barvy vyžadují zvýšenou pozornost, a je potřeba u nich dělat obnovovací nátěry. Ať už je důvodem počasí, mechanické poškození nebo výrazná barva, vždy platí, že každá fasáda dříve či později potřebuje péči.

 

Prostřednictvím 20tiletého pozáručního servisu Sto však mají majitelé o fasádu postaráno ...

... a nemusí se obávat trvalého poškození fasády. Na společnost Sto se i po letech může majitel domu spolehnout - její pracovníci včas odhalí případné nedostatky a navrhnou mu správné řešení tak, aby zůstala zachována hodnota, funkčnost a estetika stavby. Díky bezplatnému pozáručního servisu Sto tak má majitel jistotu, že bude bydlet v budově s funkční, bezpečnou a vizuálně přívětivou fasádou, která mu bude sloužit po dlouhá desetiletí.

 

Se Sto se nekupuje jen materiál, ale i kompetence a servis

V dnešní době většina realizačních firem nakupuje materiál ve stavebninách, které jim dávají pouze standardní dvouletou záruku na materiál. Společnost Sto je však přímým výrobcem a může zákazníkům, kteří mají její zateplení, nabídnout mnohem více. Mezi majiteli domů je jen málo na slovo vzatých stavebních odborníků, kteří dokáží kompetentně posoudit stav fasády. I z těchto důvodů je bezplatná služba 20tiletého pozáručního servisu Sto užitečným a dobrým pomocníkem.

 

Princip fungování této 20letý péče o fasádu je velmi prostý

Po realizaci stavby s materiály společnosti Sto registrujeme budovu do našeho systému a vystavíme její servisní knížku, díky níž získá majitel budovy nebo její správce oprávnění požádat v předem stanovených intervalech o analýzu stavu fasády. Do servisní knížky se zároveň budou evidovat všechny servisní prohlídky a navržená řešení. Po prvních 7 letech od realizace má majitel nárok na bezplatnou kontrolu stavu fasády a návrh servisních opatření. A následně každé 3 roky na pravidelné servisní prohlídky, které jsou realizovány prostřednictvím našeho týmu. Po realizaci pozáruční prohlídky a zápisu do servisní knížky od nás majitel dostane návrh případných servisních opatření, které doporučujeme zrealizovat na prodloužení životnosti fasády nebo k odstranění případných nedostatků. Zároveň mu doporučíme vhodnou realizační firmu, o které víme, že má dostatek zkušenosti s odstraňováním daných nedostatků.

 

Servisní kontrola prověří stav fasády a nabídne příslušné kroky k nápravě

Při servisní kontrole například technici Sto zjišťují, v jakém stavu se nachází povrchová úprava fasády a zda je třeba provést čištění od prachových částic nebo nečistot. Vizuální kontrola odhalí možné biotické napadení povrchu fasády, které může mít negativní vliv nejen na kvalitu samotné povrchové vrstvy, ale mít i nepříznivé zdravotní účinky na obyvatele domu. Prověřuje se také nasákavost nebo zda povrchové vrstvy nekřídovatí. Technici během návštěvy také zjišťují, zda se na fasádě nenacházejí trhliny, které mají tendenci se rozšiřovat a ještě více narušit její povrch. Zkontrolován bude i aktuální stav kvality spojů fasády k prostupujícím prvkům, jako jsou parapety či oplechování. Díky tomu získá majitel domu jistotu, že se do izolačního systému nedostává nežádoucí vlhkost, a že je zajištěna správná izolační funkce fasády. V případě vážného podezření na nestabilitu zateplovacího systému či v případě potřeby aplikace zdvojené izolační vrstvy provedou - na žádost majitele / správce budovy - analýzu kontaktního zateplovacího systému, doporučí vhodného statika a navrhnou optimální řešení.

 

Tradice značky Sto, vlastní vývojové centrum, a její působnost ve více než 60 zemích světa je garancí fungování na celé 20leté období, kdy Sto investorům garantuje tuto jedinečnou službu. Technici Sto jsou připraveni řešit většinu požadavků, které vzniknou během "užívání" a pomohou výrazně prodloužit životnost zateplovacího systému. Více informací o 20letém pozáručním servisu fasády i o dalších produktech a službách společnosti Sto najdete na www.sto.cz.

Přihláste se k odběru novinek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli

Papír ovlivnil podobu rekonstruovaného Muzea papíru v německém Dürenu

Autor: e.papcunova@sto.com
11. 11. 2019
Inspirací pro návrh rekonstrukce Muzea papíru v německém městě Düren byl pro kolínského architekta Klause Hollenbecka samotný papír - skládání, reliéf a vodoznak jsou výchozím bodem jeho nepřehlédnutelného návrhu. Muzeum prošlo při rekonstrukci rozsáhlou stavební a obsahovou změnou, v rámci které vyrostla i nová moderní přístavba. Tu spojuje s původní stavbou atraktivní vnější fasáda.

Skládání jako stavební princip je tématem od 90. let, ve svých pracích se jim zabývaly Zaha Hadid a Frank Gehry. Díky hladké, zářivě bílé omítnuté fasádě stavba vystupuje ze svého okolí - špička na úzké čelní fasádě je jasným architektonickým prohlášením. Inspiračním zdrojem nové architektury byly tři archetypy papíru: fasáda a okna působí jako skládaný papír, nápis na muzeu byl vytisknut do vnějšího pláště a v závislosti na úhlu pohledu a dopadu světla jsou na fasádě viditelné „vodoznaky“. Velké P nad vstupem je jedním z nejstarších známých vodoznaků, kterým kdysi výrobci papíru označovali své dílo. Také tah písma nápisu „Muzeum papíru Düren“ přitahuje pohledy. Ve dvou verzích, bílá na bílé, ale hladká omítka na drsné, v latince, ale jedním řádkem i v Braillově písmu poukazuje nápis na to, že tento dům chce oslovit svou výstavou také nevidomé a zrakově postižené návštěvníky.

 

Spára, která obepíná celou budovu, zdůrazňuje lehkost papíru jako materiálu a vyzdvihuje muzeum z okolní zástavby. Díky přístavbě získalo zařízení novy vstup vhodný pro muzeum a kromě toho se posunulo blíže k nedalekému Muzeu Leopolda Hoesche. Klaus Hollenbeck navíc vytvořil pro rekonstrukci a rozšíření Muzea papíru novou prostorovou a energetickou koncepci. Díky přístavbě druhého poschodí se celková plocha zvětšila z původních 400 m2 na současných 900 metrů čtverečních.

 

Investor: Město Düren, Německo

Architekt: Hollenbeck Architektur, Kolín n. Rýnem, Německo

Místo: Wallstrafse 2-8, Düren, Německo

Kompetence firmy Sto:

  • předsazená provětrávaná fasáda s bezespárou omítkou na vnitřní nosné konstrukci bez tepelných mostů,
  • fasádní barva bez biocidních látek s účinkem proti řasám a plísním, založeném na bionické bázi (StoColor Dryonic)

Realizační firma: Hubert Schleicher GmbH, Cáchy, Anstrich Wilden GmbH, Cáchy, Německo;

Fotografie: Guido Erbring, Kolín n. Rýnem, Německo

Fieldset
Muzeum papíru
Wallstrafse 2-8, Düren, Německo
Autor stavby
Hollenbeck Architektur, Kolín n. Rýnem, Německo

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Prihláste sa k odberu noviniek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Sdílejte článek se svými přáteli